Everymed - Startsidan         Startsidan     Om Melodia Medical AB     Kundtjänst Melodia Medical AB     Nyheter     Every X3 - Allt-i-ett mätare!     Kontakta Everymed

Vanliga frÅgor och svar

Vridringen snurrar runt och det går inte att mata ut en sticka.
Åtgärd: Kontrollera att plastpiggarna på magasinhylsan inte gått av och att hylsan sitter i sitt rätta läge.

Det tar onormalt lång tid vid mätning.
Åtgärd: Kontrollera att det inte är en redan använd sticka.

Mätaren startar inte.
Åtgärd: Byt batteri. Kontrollera att batteriet sitter rätt i hållaren.

Mätningen startar inte fast blod förts på mätstickan och bloddroppen är kvar i fönstret.
Åtgärd: Kontrollera att det finns oanvända stickor i magasinet, annars byt magasin och vrid fram en ny sticka och upprepa testet.

Nålen skjuts inte ut eller fastnar.
Åtgärd: Kontrollera att du använder en nål avsedd för EveryX3.

Magasinhylsan går inte att ta av när magasin skall laddas.
Åtgärd: Kontrollera att vridringen står i läge ”LOAD”.

Lansetthylsan sitter hårt och går trögt att lossa.
Åtgärd: Greppa längst ut på hylsan och drag.

Blodsockervärdet stämmer inte med hur jag känner mig.
Åtgärd: Kontrollera att mätaren har samma kod som magasinet.

Var får jag tag på programvaran till Everyx3?
Åtgärd: Finns att ladda ner på www.everymed.se

Bloddroppen kommer inte fram trots att en sticka matats ut?
Åtgärd: Vrid till ”OFF”. Upprepa test men undvik att komma åt knapparna

Vad gör jag om jag får ERROR (E-meddelande)?
Åtgärd: Se sid 35 i Bruksanvisningen eller kontakta Kundtjänst 033-20 75 60

 

everyX3
everyX3 Information till Diabetesföreningar Användarnas åsikter om EveryX3
everyX3
everyX3 Mjukvara till din PC EveryX3 har rätt reagens